Salutare! Sunt Ștefan și vreau să îți spun povestea afacerii mele, pe cât de simplă pe atât de… hai să îi zicem hilară.
După o viață de muncă în distribuția anvelopelor, cu presiunea vânzărilor și a targetelor, am început să-mi doresc foarte tare să fac ceva pentru mine și familia mea, să muncesc pentru mine. Pentru că deja ne ridicasem o casă în Fierbinți, am decis să lucrăm pământul – aici este prima absurditate pentru că până în vara anului 2018 când am început, nu suportam praful, dar să lucrez EU pământul...
După ce decizia a fost luată, am început să mă gândesc ce să cultiv, voiam ceva ce nu cultivă nimeni în zona și așa am ajuns la fructele de pădure. Alegerea fructului a fost simplă pentru că m-am gândit așa: ”Pe ce pune mâna prima dată un copil dacă îi pui în față un platou cu fructe de pădure?” – CLAR pe căpșună. Alegerea brandului a fost și mai simplă având în vedere că fermă este în Las’ Fierbinți, nu puteam să o numim altfel decât Las’ Căpșuni.
Primul meu an de antreprenoriat?
La 6 luni de la începerea activității, fără să avem încă vreo producție, am înregistrat o prima pagubă, un solar distrus de vânt. L-am refăcut și am mers mai departe, dar după alte 3 luni am suferit o nouă pagubă de 40.000 de lei, de dată această solarul fiind distrus iremediabil. Reacția mea?
Pentru că am crezut și cred în ceea ce fac, am împrumutat bani și nu doar că am refăcut ceea ce mi-a fost distrus, ci mai mult de atât m-am extins. De altfel motto-ul după care mă ghidez este “reușesc sau mor încercând”. Și cred în găsirea de soluții.
Despre căpșunile marca Las căpșuni…
Am reușit să facem distribuția căpșunilor noastre prin rețeaua Mega Image și de anul acesta suntem onorați să facem parte din programul “ Gusturi Românești “. Vreau să îți spun că pentru a intra în acest program am fost supuși și suntem constant supuși unor controale drastice din punct de vedere al sănătății alimentare, astfel încât calitatea fructelor noastre este mult peste media produselor similare de pe piață. Iar această calitate, o regăsești în gustul acela de căpșună adevărată.
De aceea, încă mai avem clienți fideli care ne cunosc de când am început primele vânzări prin pagină de Facebook Las’ Căpșuni și care vin direct la fermă pentru a cumpără de la noi.
Ce impact au avut măsurile de criză sanitară în afacerea mea?
Suntem printre cei care nu se pot plânge. Avem 30% din suprafață cultivată în sistem protejat, ceea ce înseamnă că avem o producție timpurie, iar la acest avantaj se adaugă faptul că fructele de căpșuni sunt primele fructe românești care apar pe piață. Din fericire, criza sanitară pe care o trăim a impactat foarte puțin prețul și cantitatea vândută în acest an.
Care este satisfacția mea ca “tânăr” antreprenor român?
Faptul că am reușit să pun pe picioare o afacere producând ceva ce place tuturor. Asta este în primul rând. Iar, la un nivel macro, am și sentimentul că afacerea mea este importantă măcar pentru simplul fapt că anul acesta, până acum, România a importat mai puțin cu 10 tone de căpșuni decât a importat în 2018, asta înseamnă că am contribuit și eu puțin, atât cât am putut, la echilibrarea balanței import/export a țării mele.
Cu drag,
Ștefan