Salutare! Sunt Valentin, IT-ist de 14 ani. Clar povestitul nu este zona mea de confort, dar să vorbesc despre afacerea mea, o pot face oricând, cu aceeași pasiune.
Am avut primul calculator în liceu și îmi amintesc că primul lucru pe care l-am făcut a fost să îl demontez și să îi studiez fiecare piesă din unitatea centrală, pentru ca mai apoi să îmi ia câteva săptămâni să îl aduc la forma inițială, timp în care le spuneam părinților că sigur a fost defect din fabrică.
Acesta a fost primul meu contact cu un calculator. De aici și până la noțiunile de hardware și software a mai fost doar un pas. Am avut privilegiul de a crește odată cu tehnologia, iar în 2006 am intrat și în lumea business-ului. Fără o infrastructură gândită dinainte, fără niciun business plan, doar cu 2 clienți și o trusa de desfăcut unități. Dar și fără idei preconcepute și cu un mare respect pentru client. De-a lungul celor 14 ani am înțeles că domeniul în care am ales să lucrez este într-o permanentă reinventare și că din pietre mici poți ridica un munte. Așa am ajuns să creez brandul Service OnLaptop.
Ce facem mai exact?
Pornind de la produse de baza pentru laptop (tastaturi, elemente de carcasă, display etc.) am ajuns în momentul de față să putem asigura piese de schimb și reparațîi pentru marea majoritate a laptopurilor. Ne-am dezvoltat un stoc permanent de chipseturi necesare pentru reparațiile plăcilor de bază, astfel încât clienții să fie mulțumiți de rapiditatea și operativitatea tehnicienilor noștri.
Suntem foarte ușor de găsit în media – brandul nostru a migrat din offline în online, astfel ne putem mândri cu un site web ușor de parcurs – www.onlaptop.ro – în care am integrat și magazinul online astfel încât fiecare client să poată găși ușor produsul necesar.
Când vine un eveniment așa neprevăzut ca pandemia…
Chiar înainte de decretarea stării de urgență, mă pregăteam să mut activitatea într-un spațiu nou, mai mare. Au fost momente incerte, grele. Știam că pe lângă responsabilitatea de a mențiune business-ul, aveam și obligația morală față de angajați să îi asigur că vom trece împreună peste această perioadă. Și atunci am luat toate măsurile de siguranță pentru colegii mei și pentru clienți pentru a putea continua activitatea.
Partea bună este că era nevoie să continuăm. Firmele s-au readaptat, au trimis oamenii să lucreze de acasă și, bineînțeles, trebuia asigurată o infrastructură. Pentru mulți a apărut necesitatea instalării unui birou acasă și bineînțeles a unui laptop funcțional. Am avut zile în care am lucrat de dimineață până seară, fără oprire. Știam că pentru fiecare client, laptopul lui este o prioritate.
A fost o adevărată provocare pentru noi și încă este, activitatea devenind foarte fluctuantă. Este greu în astfel de momente să mizezi pe stabilitate. Până acum am reușit să găsim soluții concentrându-ne pe prezent și adaptându-ne. Și cred cu tărie că sub presiunea factorilor externi, omul își adună toate resursele și devine capabil de lucruri de care nu se credea în stare.
Ce mă face să muncesc cu aceeași pasiune după 14 ani?
Cel mai important, pentru noi, este rezultatul muncii. Atunci când putem remedia o problemă care pare imposibil de rezolvat în altă parte.
La un moment dat, a venit în service un client cu o problema ce nu a putut fi rezolvată la alte firme de profil, spunându-ne că suntem singura lui speranță! După câteva zile, a fost sunat să vină să își ridice laptopul. Ne-a întrebat temător dacă e funcțional. L-am asigurat că funcționeză la fel de bine ca atunci când l-a cumpărat. Feedbackul primit încă mă alimentează pozitiv și astăzi “ este ca și cum am fost la 5 doctori care mi-au prescris tratamente diferite, fără rezultate. Și tocmai când credeam că nu mai existe soluții, am găsit acel doctor care, cu o rețeta simplă, m-a făcut bine!”
Cu drag,
Valentin, doctor de calculatoare