Zuluff - brand românesc de scutece parțial biodegradabil

Bună, sunt Ana! Și vreau să îți povestesc azi despre scutece, bebeluși și dragostea de natură. Toate puse în mica mea afacere, Zuluff.

Era un trafic infernal, stăteam blocată în mășină de prea mult timp când mi-am dat seama că nu mai am răbdare să aștept lucrurile să se întâmple, era momentul să fac ceva pentru mine – afacerea pe care mi-am dorit-o mereu, dar nu am avut niciodată curajul să o încep.

Știam că vreau o afacere într-un domeniu pe care îl cunosc bine și într-o categorie care îmi e dragă așa că mi-a fost ușor să aleg scutecele, chiar dacă știam din experiență cu un mare brand internațional că nu o să fie deloc ușor. Mi-am dat seama că trebuie să aduc un produs diferit și am început cu research complet al tehnologiilor actuale de producție a scutecelor sustenabile, cu elemente biodegradabile.

Cât mi-a luat să creez primul produs?

A fost o provocare să fac un produs natural, dar care se folosește la fel de ușor și are performanțe cel puțin la fel de bune cu ale scutecelor clasice de pe piață. Am lucrat aproape un an de zile la produs și unul dintre marile sale avantaje, pe lângă ingredientele curate folosite, este testarea și optimizarea sa pentru publicul din România.

Am avut alături multe mămici care au testat produsul în repetate rânduri până am ajuns la varianta de acum – un produs sustenabil, ecologic și prietenos cu pielea, apreciat de toți părinții care au avut ocazia să îl încerce.

Extaz și agonie... și iar extaz

În august 2019 am lansat afacerea – aveam site-ul aproape gata și produsele în depozit. Lucrurile au început să se miște repede - am încheiat un parteneriat cu dm și am reușit să creez o distribuție națională în primele 2 luni de la lansare. În mai puțîn de un an, am reușit să aducem produse noi sub umbrela Zuluff, create în ateliere artizanale din România – jucării de dentiție din lemn de tei și hăinuțe simple din materiale organice. Calitatea produselor noastre s-a făcut rapid remarcată, am încheiat parteneriate și cu BebeTei, elefant.ro și farmaciile Universul Sănătății, ne-am dezvoltat mult și în online: prin site-ul nostru zuluff.ro și prin emag.ro

Începutul anului a fost greu – înainte de pandemie eram deja într-o perioada de incertitudine, în care căutăm strategia cea mai bună de creștere a vânzărilor. În starea de urgență, incertitudinea s-a accentuat: o parte din magazinele distribuitoare s-au închis și am fost nevoită să găsesc soluții rapid. Din fericire, câteodată momentele cele mai grele te fac creativ și curajos, așa că în perioada stării de urgență am lansat produse noi și am învățat o mulțime de lucruri, de la cum să fac marketing online, să optimizez site-ul sau să fac reclamă cu o grafică mai bună - odată implementate, nu au întârziat să aducă rezultate. Lucrurile și-au revenit din iunie și de atunci afacerea crește într-un ritm care îmi depășește așteptările.

Ce m-a învățat pandemia pe mine ca antreprenor?

Că trebuie să te repliezi rapid, că așteptarea nu aduce rezultate. M-am convins de importanța cash-ului de rezervă în cont, de importanța diversității în portofoliu, a inovării constante și de impactul marketingului corect făcut. În momentele grele, îmi reamintesc de ce am început această afacere: ca să fiu liberă și ca să le aduc părinților din România un produs curat și prietenos cu pielea și natura. Încurajările lor, ale celor mândri că susțin o afacere românească, mă bucură nespus în fiecare zi.

Am zis că îți povestesc și de bebeluși?

Nu-i ușor să fii antreprenor – ai o mulțime de lucruri de făcut și simți mereu că nu ai reușit să termini tot ce ți-ai propus. Așa că în zilele astea grele, în care lucrez până târziu, mă gândesc ce specială e povestea pe care am reușit să o creez. În fiecare zi, suntem parte dintr-o poveste specială și intimă, din călătoria unui pui de om pe lume și grijă unei mame pentru copilul ei și sunt recunoscătoare familiilor care ne primesc în viață lor și împart o fărâmă de poveste cu noi.

Așa că încerc să fac mereu tot ce pot pentru clienți, ca atunci când am livrat un pachet pe microbuz în ajunul Crăciunului sau când am făcut livrări personale în București în situații excepționale.

 

Cu drag,

Ana

0%