Salutare. Sunt George, antreprenorul din spatele Sezon Coffee.
Că să înțelegi mai bine de unde am pornit, trebuie să îți spun că ideea de afacere cu cafea de specialitate mi-a venit prin 2010, pe când lucram la un magazin din Londra, Fortnum and Mason (magazinul reginei). În acest magazin de 6 etaje se aflau și câteva restaurante, wine bar-uri și cafenele. Am început ca barista în primul an și după câteva training-uri intense de cafea cu un UK Barista Champion, am fost promovat ca și Coffee Specialist și timp de 5 ani m-am ocupat de standard-ul cafelei în companie.
Prin 2014 când am vizitat prajitoria celor de la Extract Coffee Roasters din Bristol, chiar de la intrare am avut o revelație și din clipă aia mi-am zis: ”gata, asta vreau să fac pe viitor’’. Și chiar din ziua aia, de când am ajuns acasă, a și început documentarea despre cafea verde, utilaje și tot ce este necesar pentru o prajitorie de cafea. În 2017, după 10 ani de experiență în cafeaua de specialitate, m-am hotărât să mă întorc în România, unde să pun bazele a ceea ce astăzi înseamnă Sezon Coffee: o prajitorie de cafea de specialitate, două cafenele în regim ”to go’’, o franciză și încă vreo 4 cafenele cu care colaborăm în diferite orașe din țară.
Cum te-ai decis să îți deschizi magazinul online?
Încă de la inceputul afacerii am știut că la un moment dat vreau să am și un magazin online, însă în primii ani am ales să mă concentrez pe dezvoltarea magazinelor fizice și să îmi fac o bază de clienți, care să vrea să comande de la noi constant. Exact când toate astea s-au finalizat, m-au sunat cei de la BT Mic în legatură cu programul Start Online, deci toate au venit la timpul potrivit. Și așa a apărut Sezon Coffee.
Cum ți s-a părut programul?
Foarte util, cu multe informații din domeniul e-commerce. Practic, am învățat de la A la Z ce înseamnă să ai un magazin online. Mai mult, mi s-a oferit consultanță individuală, pe afacerea mea, ceea ce a făcut să înțeleg mult mai bine ce am de făcut, ce înseamnă pentru mine costurile trecerii în online, cum să îmi calibrez un buget de marketing, ce să urmăresc când îmi fac strategia de marketing online.
Cum crezi că te va ajută acest pas?
Automat o să genereze mai multe vânzări, mai ales că mă va ajuta cu o acoperire a pieței la nivel național. Eu țintesc și domeniul HORECA pe lângă persoanele fizice.
Următoarele 3 luni arată cam așa…
Vreau să-mi găsesc publicul cheie de consumatori și să se formeze un grup de clienți constanți și în medul online. Să mă pregătesc pentru perioada optimă din ecommerce, Black Friday, Crăciun etc. Deocamdată este un domeniu oarecum nou pentru mine și cu siguranță o să mai am multe de învățat în următoarele luni.
Un sfat pentru cei care încă stau pe gânduri să între în online
Sfatul meu este să ‘’bată fierul cât e cald’’, chiar dacă momentan poate nu sună așa de interesant. Peste câțiva ani când piață online o să explodeze, e bine să fii deja acolo de ceva vreme, cu experiență în ecommerce și pregătit din toate punctele de vedere.