Ce ne propunem cu acest program
Start Online by BT Mic este un program menit să susțină antreprenori cu afaceri mici sau foarte mici, desfășurate în mediul fizic, în demersul de realizare de shopuri online, asigurând tot know-how-ul necesar. Trecerea în online este o provocare și de cele mai multe ori se finalizează prin a avea un magazin pe care antreprenorul nu știe să îl gestioneze și nici să îl promoveze, și pentru care probabil a plătit și o suma semnificativă de bani.
Programul vine cu o abordare integrată în care participanții parcurg mai multe etapte teoretice și practice, conținând tot ce este necesar astfel încât la finalul programului să aibă toate cunoștințele care vor face așa încât magazinul online să devină un business online.
Cum s-a desfășurat programul
30 de firme au fost selectate inițial pentru a participa și beneficia de sesiuni de instruire introductive dedicate și sfaturi personalizate cu privire la extinderea afacerilor în mediul online.
Cursurile introductive au fost axate pe cunoașterea mediului online: overview al pieței de e-commerce în România și în lume, termeni de baza, tool-uri și KPI specifici unui magazin online, canale de promovare, informații generale despre user experience și principalele aspecte juridice implicate.
Ulterior acestor cursuri, a avut loc etapa de consultanță individuală în care fiecare afacere a primit informații specifice pe domeniul de activitate desfășurat, țînând cont de concurență din mediul online și diferentiatorii aduși de fiecare business. În această etapă s-au determinat și canalele de promovare potrivite, bugetul de marketing recomandat și strategia de intrare în mediul online.
10 companii au avansat în faza de realizare a magazinelor online: Office Vision, ABM Kids, Caramel Gold, Stefara Decor, Season Coffee Roasters, Himera Vet, Isabela Teodor, Miclean Zootehnia, Wowzaaa Treats si Kosmo Line Spa. Firmele selectate au prezența în 7 orașe din România, iar ca profil de activitate sunt foarte diverse: cafenea, comerț cu papetărie, produse de patiserie, pet shop, jucării și îmbrăcăminte pentru copii, produse cosmetice, florărie, design și producție vestimentară.
Cei 10 antreprenori selectați au participat la workshop-uri practice pentru: realizarea fotografiilor și descrierilor de produs, realizarea împreună cu specialiști în legislația de ecommerce a documentației legată de termeni și condiții, politică de confidențialitate, politică de retur, administrarea platformei magazinului online, realizarea bannerelor și campaniilor publicitare și au fost consiliați în setarea primelor campanii de marketing digital.
După workshop-uri a urmat etapa de realizare efectivă a magazinelor online, participanții fiind asistați în crearea categoriilor de produse, în încărcarea pozelor și descrierilor, dar și în setările tehnice necesare așa încât magazinele să ofere cumpărătorului final o experiență cât mai ușoară (definirea de filtre de căutare sau selecție, de caracteristici de produs etc).
Au fost realizate setările necesare pentru monitorizarea rezultatelor din campaniile de marketing. De asemenea, s-a realizat optimizarea activității din online prin integrarea de la început a serviciului de curierat, serviciului de plăti online cu cardul și serviciului de facturare.
Suntem în etapa de lansare a celor 10 magazine online, moment așteptat cu nerăbdare de antreprenori, dar și de noi, toți cei care facem parte din echipa Start Online by BT Mic. Dar programul nu se încheie odată cu lansarea magazinelor online, ci continuă încă trei luni în care antreprenorii vor beneficia de consultanță atât în zona de marketing digital (evaluarea campaniilor de marketing precedente și stabilirea noilor campanii), cât și în zona de gestionare a business-ului online.
Scopul întregului program este de a asigura antreprenorilor din program autonomie în ceea ce privește acțiunile viitoare pe care aceștia le au de întreprins în vederea creșterii business-ului în mediul online.
Partenerii din program
Alături de BT Mic, susținut în acest program de EFSE (Facilitatea de Dezvoltare a Fondului European pentru Europa de Sud-Est EFSE DF), partenerii cu care s-a realizat implementarea diverselor etape au fost specialiști din domeniul lor: MTH Digital - agenție de digital marketing (partener principal), GoMag - furnizorul platformei digitale pentru magazinele online, TRUSTED - ajută antreprenorii să fie la curent cu legislația actuală și să aplice bunele practici ale comerțului electronic, Hosterion - asigură găzduirea site-urilor și a magazinelor online, respectiv GPeC, principala comunitate ecommerce și cel mai mare organizator de evenimente și cursuri de e-commerce din România.
Un gând pentru antreprenorii care cochetează cu ideea de a trece în online
Vrem ca prin promovarea acestui program să te încurajăm să faci pasul în online, indiferent cât de mică este afacerea ta! Nu este online-ul atât de negru. Noi vom încerca să îți dovedim acest lucru prin sesiunile următoare din program. Dar dovada cea mai bună este ceea ce spun antreprenorii care au trecut prin program – poți să îi vezi pe fiecare dintre ei în articolele de mai jos.
Un gând pentru cei care iubesc afacerile mici
După cumpără de la o afacere mică, acum te încurajăm să cumperi de la o afacere mică ONLINE! De la cei 10, dar nu numai!